Homans, P. (Ed.). (1978). Childhood and selfhood: Essays on tradition, religion, and modernity in the psychology of Erik Erikson. Cranbury, NJ: Associated University Presses. Kivnick, H. (1998). Through the life cycle: Psychosocial thoughts on old age. In G. Pollock & S. Greenspan (Eds.), The course of life, Vol. 7. Madison, CT: International University Press. Lee, S. (1998). Generativity and the life course of Martha Graham. In D. McAdams & E. de St. Aubin (Eds.), Generativity and adult development. Washington, DC: American Psychological Association. Levene, M. (1990). Female adolescent development: Reflections upon relational growth. Melanie-Klein-and-Object-Relations, 8, 31-42. Lifton, R. (1998). Entering history: Erik Erikson's new psychological landscape. In R. Wallterstein & L. Goldberger (Eds.), Ideas and identities: The life work of Erik Erikson. Madison, CT: International Universities Press. McAdams, D., &: de St. Aubin, E. (Eds.). Generativity and adult development. Washington, DC: American Psychological Association. Peterson, B. (1998). Case studies ofmidlife generativity: Analyzing motivation and realization. In D. McAdams & E. de St. Aubin (Eds.). Generativity and adult development. Washington, DC: American Psychological Association. Roazen, P. (1976). Erik Erikson: The power and limits of a vision. New York: Free Press. Sheehy, G. (1977). Passages. New York: Basic Books. Sheehy, G. (1995). New passages. New York: Ballantine.
Isbister J. N. (1985). Freud: An introduction to his life and work. Cambridge, Eng: Polity Press. Jersild A. (1931). Memory for the pleasant as compared with the unpleasant. Journal of Experimental Psychology, 14, 284-288. Jones E. (1953). The life and work of Sigmund Freud. (Vol. 1, 1856-1900). The formative years and the great discoveries. New York: Basic Books. Jones E. (1955). Years of maturity (Vol. II, 1901-1919). New York: Basic Books. Jones E. (1957). The lust phase (Vol. III, 1919-1939). New York: Basic Books. Kernberg O. F. (1976). Object relations theory and classical psychoanalysis. New York: Jason Aronson.
15. Hume D. Essays moral and political 2. L., 1875, P. 68. Хотя Юм, возможно, впервые ясно сформулировал эту парадигму, существенно, что в его мысли, не в пример многим его последователям, она уравновешена ставкой на определенные прирожденно социальные чувства (наиболее заметно — на симпатию) и интересом к истории — черты, характерные для шотландского Просвещения вообще (см., например, Da vie G. The democratic intellect. Edinburgh. 1961). В самом деле, для Юма среди «постоянных и всеобщих начал человеческой природы» именно симпатия обеспечивает фундамент для нашего интереса к истории. См., например, его: Enquiries. Oxford. 1972. P. 223. 16. См.: Kotarbinski S. Praxiology.//?.ssa.y.s in honour of O. Lange. Warsaw. 1965.